Sunday, February 13, 2011

Aizvakardienas ziņa par Microsoft un Nokia vienošanos mobilajā tirgū

Daudzi to sauc par Nokia galu u.tml. Iespējams.Varbūt tā ir divu slīcēju ķeršanās vienam pie otra un grimšana kopā, bet varbūt arī nē.

Apple un Google šobrīd plūc laurus ($$$) par vairākus gadus vecām inovācijām. iPhone, Android... Arī datoru un meklēšanas jomā. Jā, pakalpojumu it kā kļūst vairāk un piedāvājums plašāks arī viņiem, tomēr šajā piedāvājumā nav reālu inovāciju. Ja kāda sīkfirmele piedāvātu tieši to pašu, nevienu tas neinteresētu. iPad u.tml. mantiņas ieskaitot.Arī Apple datoros pēdējo pāris gadu laikā nav inovāciju. Ekrāni padarīti vēl spīdīgāki, ielikti flash diski, procesoru kodolu skaits aug - t.i. smukas mantiņas, bet tas arī viss, tur nav reālu inovāciju. Alumīnija dizains ir smuks, bet ja mans vecais MB black savā jaunībā bija manāmi smukāks kā konkurenti tajā cenu kategorijā, un ar daudz pievilcīgāku OS, tad tagad konkurenti ir praktiski panākuši, pārsvarā atdarinot, bet metodēm nav nozīmes, svarīgs rezultāts.

Windows 7 OS konkurencē spēj turēt līdzi Mac OS, kur arī pēdējā laikā nekādu ekstra jaunumu nav. Sola Lion OS vēl vairāk atgriezt operētājsistēmu bērnībā ar fullscreen. Kam tad tos lielos ekrānus saražoja, ja pēcāk konstatēja, ka multitaskings tomēr nerullē? Gan jau ka "rullē" gana labi, tikai to vairs nevar pārdot. Kā mode iet pa ciklu un periodiski atkārtojas, bet nekā reāli jauna nav.Google ir līdzīgi. Arvien jauni pakalpojumi, 95% no kuriem vidējam lietotājam nav un nebūs vajadzīgi, iekams reklāmas rezultātā viņam tos neiebaros. No vienas puses jaunās fīčas tiek pirktas (nereti ar visu to izveidotāju uzņēmumu) vnk lai pārvilinātu citu klientus un piedāvātas arvien vairāk nevajadzīgas un savstarpēji aizvietojamas lietas. To ir tik daudz, ka jau piedāvājumā vien var apjukt. Tomēr nekā reāli jauna kopš meklēšanas metodikas laikiem nav.
Ir vajadzīgs kāds jauns vai labi aizmirsts vecais, kas spētu radīt ko jaunu. Nokia ir radījuši daudz jaunu dzelžu, BET to piedāvātajā klāstā kaklu var nolauzt un nav vizuāli pievilcīgu (salīdzinot ar iPhone un HTC Desire) telefonu modeļu. Nezinu, kā ar mobilo telefonu sistēmu, bet Windows 7 uz PC ir labākais Windows, kas jelkad ir radīts (vizuālie pamati nosperti no Mac OS un atsevišķām Linux distr.) - salīdzinoši ātrs un drošs, gan jau ka ne bez gļukiem, bet šajā ziņā viņiem konkurēt palīdz Mac OS, kurš ar vien vairāk nolaižas līdz Windows līmenim. Linux vispār cits stāsts un daudzējādā ziņā nepiemērots vidējam "business userim". Pēc provizoriskā apraksta Lion vēl vairāk atvieglos Windows 7 konkurenci.

Es, kas burtiski dievināju MB black un nesen ieviesu iMac, noguru no visādu spīdekļu spīdēšanas acīs un nelietojamības ārā saulē, kā arī no dārdzības un pasūtīju sev Kindle(gan jau par Kindle būs ne viens vien atsevišķs stāsts, kad to saņemšu), nevis iPad. Pavasarī gribas arī dabisko gaismu, tāpēc acīs spīdoši spīdekļi un telpas slēpšana no saules vnk nogurdina. Jau zinu, ka nākamais portatīvais būs ar matētu ekrānu (Apple ir tāda opcija ar pasūtīšanu, gaidīšanu un piemaksu) un vispār būs tikai pēc ļoti mīlētā un ilgi kalpojušā MB black pēdējā elpas vilciena, ne ātrāk.

Kāpēc ne ātrāk? Jo nekā jauna NAV!
Ari jaunajos, uz pavasari solītajos un pārāk ilgi gaidītajos MB Pro bezmaz vienīgais jaunums būšot flash disks. Nu nav jau slikti, bet ir dārgi un zūd pārsteiguma moments. Nav vairs jaunuma gaidīšanas svētku. Kindle gaidu ar lielāku sajūsmu...

Šī visa augošo brendu gulēšana uz lauriem un iekasēšana no agrāko gadu inovācijām un jaunu neradīšana atstāj tirgū brīvu vietu kaut kam jaunam. Vai to izmantos Microsoft un Nokia, nezinu. Kādam šāda iespēja būtu jāizmanto - tā ir miljardus vērta...

No comments: