Wednesday, January 6, 2010

Uzjundīja atmiņas par vecām darba intervijām

Pirms daudziem gadiem gāju uz darba intervijām. Jaunība un pretī reti muļķīgi jautājumi un personāži.

Viens jauns IT čalis pajautāja, vai es ar tādu izglītību un prasmēm to darbu gribot, jo esot stāvoklī :D
Lielā un it kā cienījamā firmā. Kā nekā sev aizvietotāju meklēja. Laikam nebiju gana "cienīga".

Družka pēc šī atstāsta nosecināja, ka IT sfērā pilns ar šovinistiem.

Viss stāsts bija saistībā ar tagad nosacīti lielu "šišku" LV mērogiem lielā uzņēmumā, kas pat epastus par to, ka atkal "kavēsies" algas, atsūta tieši tādu pašu kā pirms mēneša - pamainīts 1 teikums un summa, kas tomēr tiek izmaksāta, kļuvusi mazāka. Atvainojiet, bet šo ļoti labi apmaksāto un ar pajaunu dienesta Volvo apveltīto subjektu taču varētu aizstāt viens samērā vienkāršs MS Outlook macros...
Ja $ nevar atrast, tātad par finansēm atbild slikti, IMHO. Bet My humble Opinion tiešām nevienu neinteresē. Laikam jau labi, ka tā :)

Šajā kontekstā arī uzpeldēja manā atmiņā laiki, kad jams vēl mazo cilvēku darba intervijas uzklausīja.
Intervija bija pamurgaina pati par sevi, bet tas vēl tā - es arī tad vēl biju jauna un šajā ziņā duma, tā ka kāds % vainas varētu būt arī mans, kgan clv, kas ir gandrīz 10 gadus vecāks, it ka vajadzētu būt gudrākam. Bet nebija vis.

Pa to starpu uzpeldēja jautājums, par ko es grasoties balsot tolaik pēc cik tur mēnešiem paredzētajā referendumā par LV iestāšanos ES. Centos izvairīties no atbildes uz šo jautājumu, jo jau sen biju izlēmusi, ka balsošu PRET. Saprotamu iemeslu pēc negribēju to tā tieši teikt, jo tak tā no acu skatiena nezināju šis ir par vai pret. Ak vai, šis, uzskatīdams mani par apaļu duru, no tās izvairīšanās laikam taču saprata, ka es neesmu izlēmusi un nolasīja garu lekciju par to, kāpēc vajadzētu balsot PAR.
Aber viss, ko es biju gribējusi pateikt, bija, ka jautājumi par politiskajiem uzskatiem ir pilnīgi un galīgi nepiedienīgi darba intervijai.

Tas, ka kkāds priekšnieķelis mani uzskatīja par apaļu duru, gan netraucēja ieņemamai vietiņai kādā apakšstruktūrā tomēr atrasties. Tātad laikam apaļa dura arī bija tieši tas, kas vajadzīgs.

Cilvēki "te lejā" tomēr ir mazliet sakarīgāki. Un bija laiki, kad bizness tiešām gāja uz augšu.
Tagad gan tas ir gandrīz atgriezies apmēram turpat, kur tas bija senajos, aprunātas intervijas laikos.

No comments: